Smith បានចាប់ផ្តើម ចែកចាយការបង្រៀនជា សាធារណះ នៅក្នុងឆ្នាំ១៧៤៨ នៅក្នុងសាកលវិទ្យាល័យ Edinburgh,ដែលបានទទួលជំនួយពី ទស្សនសង្គមវិទ្យា នៃ Edinburgh ក្រោមការឧបត្ថមរបស់លោក Kames. ប្រធានបទការបង្រៀន របស់លោកគឺ រាប់បញ្ចូលទាំង វោហាសាស្រ្ត និងអក្សរសាស្រ្ត។ បន្ទាប់មកប្រធានបទ គឺដំនើរការ នៃភាពស្តុកស្តម្ភ។ ហើយប្រធានបទក្រោយមក ការបរិយាយដំបូងរបស់គាត់គឺ ទស្សនះនៃសេដ្ឋកិច្ចវិទ្យា គឺសំដៅទៅលើភាពជាក់ស្តែង ហើយនិងរបៀបសាមញ្ញ អំពីសេរីភាព។ ក្នុងកំឡុងពេល លោក Smith មិនទាន់ស្ទាត់ជំនាញ ពីការនិយាយនៅតាមទីសាធារណះ ការបង្រៀនរបស់គាត់ ជួបប្រទះនូវភាពជោគជ័យហើយ។ នៅឆ្នាំ ១៧៥០ គាត់បានជួបអ្នកទស្សនវិទ្យាម្នាក់ គឺលោក David Hume ដែលលោកបង គាត់ជាច្រើនទស្សវត្ស។ នៅក្នុងការសសេរដែលគ្របដណ្តប់ ទៅដោយប្រវត្តិសាស្ត្រ នយោបាយ ទស្សនវិទ្យា សេដ្ឋកិច្ច ហើយនិងសាសនា។ លោក Smith និងលោក Hume បានចែករំលែកអំពី ភាពស្និទ្ធិស្នាល របស់បញ្ញាវន្ត និងចំនងផ្ទាល់ខ្លួន ដែលវាមានសារះសំខាន់ជាង រូបរាងខាងក្រៅនៃការបង្រៀនរបស់ជនជាតិ ស្កត។
នៅឆ្នាំ១៧៥១ Smith បាន ក្លាយទៅជាសាស្រ្តាចារ្យ នៃសាកលវិទ្យាល័យ Glasgow បង្រៀនពីវគ្គ តក្កវិទ្យា ហើយនៅឆ្នាំ ១៧៥២ Smith ត្រូវបានជ្រើសរើស ជាសមាជិក ទស្សនសង្គមវិទ្យានៅ Edinburgh ហើយត្រូវបានណែនាំឲ្យស្គាល់ ដោយលោកKames.។ ហើយនៅពេលដែល ប្រធាន អភិសមារចារ បានស្លាប់ បន្ទាប់ពី កិច្ចប្រកាសពីទ្រឹស្តី សីលធម៌នៃសញ្ជេតនា។ Smith បានចាប់ផ្តើម ហើយបានផ្តល់ការយកចិត្តទុកដាក់ លើផ្នែកនីតិសាស្រ្ត និងសេដ្ឋកិច្ច នៅក្នុងការបង្រៀនរបស់គាត់ ហើយតិចជាងទ្រឹស្តី នៃសីលធម៌។ ឧទាហរណ៍ជាក់ស្តែង ការបង្រៀនរបស់លោក Smith ពីការកើនឡើង នៅក្នុង ទ្រព្យសម្បត្តិជាតិ គឺពលកម្ម ប្រសើរជាង គុណភាពជាតិនៃ មាស ឬប្រាក់ ដែលជាមូលដ្ឋានពាណិជ្ជវិស័យនិយម ទ្រឹស្តីនៃសេដ្ឋកិច្ច ដែលត្រួតត្រា ដោយគោលការណ៍សេដ្ឋកិច្ចអ៊ឺរ៉ុបខាងលិចនៅក្នុងពេលនោះ។ Smith នៅក្នុងឆ្នាំ១៧៦២ សាកលវិទ្យាល័យ Glasgow មានការប្រជុំលើប្រធានបទ ច្បាប់នៃគ្រូពេទ្យ។ នៅចុង ឆ្នាំ ១៧៦៣ គាត់ត្រូវបាន ស្នើរពី Charles Townshend ដែលបានណែនាំ លោក Smith ដោយ David Hume ដើម្បីបង្រៀនកូនរបស់លោកគឺ Henry Scott ក្មេងនៃ Duke of Buccleuch។ Smith បានទ្រាំទ្រ ពីសាស្រ្តចារ្យ ដើម្បី តួនាទីបង្រៀន ហើយគាត់បាន ព្យាយាម ពេលក្រោយ ដើម្បី ត្រលប់ថ្លៃឈ្នួល គាត់បានប្រមូលពី សិស្សរបស់គាត់ ពីព្រោះគាត់ បានទ្រាំទ្រនៅពាក់កណ្តាលវគ្គ ។ ប៉ុន្តែត្រូវបានសិស្សរបស់គាត់បដិសេធ។
Posted in:
0 comments:
Post a Comment